Хранене според типа кожа

0
74

Връзката между здравата и красива кожа и храната, която консумираме е вечна. Нашето меню се отразява, както на фигурата, така и на състояние на кожата ни. Може да се глезим със скъпи процедури и козметика, но ако не знаем как да се храним, едва ли ще постигнем задоволителни резултати. Какъв е вашият тип кожа? Вижте кои храни да добавите към менюто си.

Какво да консумирате, ако кожата ви е суха:

Консумацията на достатъчно вода е първото, което да запишете в списъка си за полезни храни и напитки. Също толкова важни са и плодовете и зеленчуците с високо съдържание на вода, които допринасят за добрата хидратация на кожата- краставица, целина, пъпеш, диня, марули, айсберг, домати и тиквички.
Сухата кожа се нуждае от полезните полиненаситени мастни киселини или както са ни познати като омега-3. Те ѝ осигуряват така необходимата влага и намаляват риска от напукване, лющене. Храни, с които може да си ги набавите са риба, авокадо, кокосово масло, яйца, ленено семе, ядки.

Ако кожата ви вече страда от напукване и сърбежи в резултат на сухота, включете в хранителния си план храни, които са богати на цинк. Те спомагат за зарастването на раните и възстановяването на тъканите. В този случай подходящи са: тиквени семки, морски дарове, боб, леща, говеждо месо. Бъдете внимателни с кофеиновите напитки, захарта и алкохола, тъй като те дехидратират кожата.

Какво да консумирате, ако кожата ви е смесена/мазна:

Според някои западни изследвания, храните с високо съдържание на витамин В6, спомагат за намаляване на излишната секреция на себум. Храни може да включите в менюто си са пълнозърнестите храни, риба тон, сьомга, риба треска, тиква, спанак, аспержи, брюкселско зеле, броколи, къдраво зеле, бяло зеле, горчица, ядки и чесън.
Не пропускайте и говежди черен дроб, яйца, семена, бобови растения, карфиол, тъй като са богати на лецитин. Това е органично вещество, което има редица ползи за здравето и красотата ни, а в случая, консумирайки тези храни, се грижите кожата ви да бъде и добре подхранена.
Други полезни храни за смесени към мазни кожи са ядково мляко, сладки картофи, куркума, джинджифил, лук, краставици.

Ако искате кожата ви да се омазнява по-малко и да има сияен вид, избягвайте пържените храни, хидрогенираните растителни масла, захарните и тестени лакомства.


Какво да консумирате, ако кожата ви е нормална /чувствителна:

Погрижете се за кожата си, като ѝ осигурите тези вкусни и полезни храни – зеле кейл, броколи, рукола, спанак, яйца, зехтин, кафяв ориз, кефир, риба, моркови, сини боровинки, цитруси, ябълки.
Всички те са богати на важни антиоксиданти, които намаляват вредното влияние на свободните радикали. Избягвайте преработените меса, пакетираните солени храни, захарта.

Какво да консумирате, ако имате проблемна кожа, с честа поява на пъпки:

Добавете към менюто си храни, които съдържат витамин А – кайсии, моркови, манго, папая, тиква, домати, листни зеленчуци и броколи. Витамин А спомага за намаляване на възпалението, възстановява кожната тъкан. Ако вашата кожа е от този тип, избягвайте да консумирате захар във всичките ѝ форми, мазните храни, тестените лакомства. Те само увеличават възпалителните процеси.

Бургери, пържени храни, колбаси, чипсове, пици, понички… Мазните храни, съдържащи вредни мазнини са навсякъде край нас. Тези продукти са с високо съдържание на калории, сол и рафинирани въглехидрати, но с ниско съдържание на фибри, витамини и минерали. Колко често консумирате от тях? Вижте няколко добри причини да намалите консумацията им до минимум.

Подуване на корема, болки в стомаха и диария

Сред макронутриентите – въглехидрати, мазнини и протеини, мазнините се усвояват най-бавно. Мазните храни забавят изпразването на стомаха. Така храната се задържа по-дълго, което може да доведе до неразположения като подуване на корема, гадене, стомашни болки, диария. При хора с храносмилателни оплаквания, като синдром на раздразненото черво, хроничен панкреатит, честата консумация на мазни храни, може да влоши неразположенията им.


Може да навредят на микробиома на червата

Честата консумация на мазни храни може да навреди на полезните бактерии в червата. Те изграждат така наречения микробиом, отговарящ за:
Храносмилане на фибри. Бактериите в червата ни разграждат фибрите от консумираните храни, за да произвеждат късоверижни мастни киселини, имащи противовъзпалително действие.
Микробиомът на червата комуникира с имунните клетки, което помага за контролиране на реакцията на тялото ви към инфекции.


Дисбалансът на добрите бактерии може да доведе до покачване на теглото. Също така полезните бактерии в червата имат отношение към HDL (добрия) холестерол, докато вредните, синтезират увреждащи артерията съединения, които допринасят за сърдечни заболявания.
Дългосрочният дисбаланс на микробиома може да увеличи риска от хронични заболявания, като рак, сърдечни заболявания, диабет и болест на Паркинсон.

Според редица изследвания, честата консумация на пържени храни може да повиши кръвното налягане, да понижава HDL (добрия) холестерол, да доведе до наддаване на теглото и затлъстяване. Всичко това може да повиши риска от сърдечни заболявания.
Още една причина да си помислите колко често и дали да консумирате вредни мазни храни е, че те съдържат много празни калории, което покачва телесното тегло, нивата на кръвната захар и инсулина. Тези фактори повишават риска от диабет тип 2 и метаболитен синдром.

ALEA DERMA

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here