Знаете ли как, само с приема на някои храни, може да защитите кожата си от вредните UV лъчи?

0
73

Липсата на слънчеви лъчи през зимния сезон ни кара да ги жадуваме още от първа пролет. С настъпването на топлия такъв обаче, все по-често се замисляме и за това как те въздействат върху кожата ни и търсим варианти, с които да я предпазим. Много важно е да подчертаем, че UV лъчите могат да ни въздействат отрицателно целогодишно.  Няма да спрем да припомняме за задължителната употреба на слънцезащитни продукти, дори в най-мрачните и дъждовни дни.

Ще ви изненадаме ли, ако ви кажем, че това не е достатъчно, за да запазим здравето си. Употребата на козметични средства със SPF фактор ни защитава външно и ни успокоява, но, за да го направим успешно, е необходимо да подхраним организма си и вътрешно. Това може да направим, без особено усилие, чрез приемането на определени храни и по-конкретно на тези, които са богати на антиоксиданти.

Най-общо казано, антиоксидантите са вещества, който се свързват със свободните радикали, спират тяхното действие и отблъскват вредните ултравиолетови лъчи, отговорни за преждевременното състаряване на кожата. Те засилват имунната ни система, като по този начин защитават целия ни организъм.

И така, по същество. Нека кажем кои са тези храни:

  • Черен (натурален) шоколад. Виновникът е какаото на прах. То съдържа много минерали и витамини, най-важните от който са: калции, магнезии, желязо, цинк, калии и манган, витамин A, B1, B2, B3, B5, C и E. Освен всичко изброено, това сладко изкушение ни доставя необходимата доза серотонин (всеизвестният хормон на щастието). Това го прави идеална опция за лятната ни ваканция.

Ето и нашето предложение на рецепта за здравословен сладкиш, само за ценители.

Какви са съставките:

·         1 чаша фурми

·         ¼ чаша кокосово масло

·         ¼ чаша мед (или стевия)

·         ½ ч.л. кардамон на прах

·         ¼ ч.л. канела

·         Щипка морска сол

·         1 ч.л. ванилия

·         ½ чаша кокос

·         ½ чаша сурово какао на прах

·         ¾ чаша нарязани накиснати предварително ядки (бадеми, орехи и пекан)

·         ¼ ч.чаша сушени плодове (стафиди, череши и червени боровинки)

Как да приготвим?

1.      Поставете фурмите в кухненски робот и ги пасирайте на висока степен за 10 секунди. Добавете кокосовото масло, кардамонът, канелата, морската сол и ванилията и пуснете робота за още 10-20 секунди, докато съставките се смесят напълно

2.      Добавете кокоса и какаото на прах и включете робота за още 10 секунди. Прехвърлете сместа в голяма купа, добавете нарязаните ядки и сушените плодове и разбъркайте добре

Може да използвате лъжица за сладолед с механизъм за освобождаване (или обикновена лъжица), за да поставите бонбоните върху покрита с пергаментова хартия чиния или тава. Охладете поне за 30 минути. Бон Апети.

  • Домат и червена чушка  Антиоксидантът ликопен, който е причина за червения цвят на тези зеленчуци, предпазва кожата от увреждане на клетките в следствие на UV лъчите. Доказано е, че той прави кожата по-малко сензитивна и податлива на зачервявания след излагане на слънце.
  • Моркови Те са на първо място в класацията по съдържание на бета каротин, който им придава приятния оранжев цвят. Благодарение на него в организма ни се синтезира витамин А, който е необходим за правилното функциониране на имунната система.  При дефицит на този витамин кожата ни е суха и податлива на инфекции.Той се бори срещу свободните радикали и вредното влияние на UV лъчите и ни предпазва от фотостареене. Вероятно сте забелязали, че в търговската мрежа се предлага голямо разнообразите на слънцезащитни продукти с тази съставка. Интересен факт е, че  консумирайки моркови, кожата ни получава приятен на цвят слънчев загар. Трябва обаче да бъдем внимателни, тъй като прекомерното количество изядени моркови може да доведе до оранжев цвят на кожата ни.
  • Горски плодове (боровинки, грозде и вино) Благодарение на високото съдържание на антоцианини, тези изкушаващи плодчета са оцветени в синьо-виолетов цвят. Едни от най-важните им предимства са силните им противовъзпалителни свойства, които защитават кожата от окислителни увреждания.
  • Цитрусови плодове Те съдържат веществото лимонен. Според университетски учени, то води до 43 % по-нисък риск от рак на кожата. Съветваме Ви, дори във водата, която приемате, да поставяте резенче лимон, портокал, грейпфрут или други по Ваше желание.

Консумацията на цитруси е най-добре да става в техния естествен вид, не под формата на фреш или друга обработка. А вие изпивате ли фреша си в рамките на 7 минути?

  • Ядки (фъстъци, лешници, орехи) Ядките са ценен източник на мастни киселини, така наречените „ добри“ мазнини, които ни защитават от вредните лъчи. Шепа орехи в салатата или в комбинация с кисело мляко за закуска биха свършили чудесна работа! Богатото съдържание на витамин Е в ядките възстановява сухата и напукана кожа. Благодарение на него кожата ни задържа влагата и се противопоставя на вредните UV лъчи.
  • Зелен чай Зеленият чай е източник на антиоксиданти, които предотвратяват увреждането на клетките, подложени на въздействието на слънчевите лъчи.

AGLEA DERMA Beauty Team🌸

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here